کسب وکار
قالب وبلاگ
جستجو

ایده پردازی و خلاقیت در کسب‌وکار و خصوصا در بازاریابی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جهان کنونی است. در دنیای امروز که سرعت پیشرفت آن گاهی پا فراتر از زمان می‌گذارد نیاز مبرمی به خلق ایده‌ها و اجرای آن‌ها به‌گونه‌ای که دارای حس تازگی باشند، ملموس است. الگوی قدیمی رفع نیاز را بشکنید یا پا فراتر نهید نیازی جدید را خلق کنید و سپس درصدد رفع آن برآیید و این را بدانید در دنیای کسب‌وکار امروز افرادی موفق هستند که به ایده پردازی و انجام آن پایبند باشند.

 

زمانی را به خاطر بیاورید که ایده‌ای به ذهنتان خطور کرد و چنان انگیزه‌ای در شما به وجود آورد که حتی تاب اندکی صبر را برای در میان گذاشتن آن با دوستانتان نداشتید؛ یا زمانی را یادتان هست که هرچه سعی در متمرکز کردن ذهن خود و ایده‌پردازی کردید نتوانستید پاسخی دریافت کنید. در واقع آن زمان شما در «بیابان افکارتان» گیر افتاده بودید و دچار یک حالت فلج‌کنندگی شده بودید. آیا این زمان‌ها را به خاطر میاورید؟

 

۱- برای ایده پردازی و خلاقیت باید ترس را از خود دور کنید

شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید. در خودتان ناامنی ایجاد نکنید و این را نیز بدانید که اگر شما به‌عنوان رهبر گروه در خود و هدفتان حس ناامنی و شک راه دهید، تیمتان را به پرتگاه شکست هدایت نموده‌اید. البته که ترس یک عارضه طبیعی است و ممکن است گاهی به سراغتان آید اما انتقال این ترس و صحبت درباره آن باعث وارد شدن خدشه به اعتبارتان می‌شود. یادتان باشد اعتماد به شما درنهایت منجر به موفقیت شما خواهد شد.

۲- برای ایده پردازی و خلاقیت باید افراد مؤثر را در تیمتان جذب کنید

زمانی را در نظر بگیرید که یک معمار در حال طراحی یک ساختمان است. آن لحظه معمار علاوه بر فکر کردن به چینش اجزای ساختمان و طراحی آن به این موضوع که چگونه افراد ساکن باید کنار یکدیگر قرار گیرند نیز می‌اندیشد.

دقیقا همین ایفای نقش معمار را شما در گروهتان باید انجام دهید. درواقع شما باید طیفی از افراد مؤثر، بانفوذ و بااستعدادهای مختلف و دیدگاه‌های گوناگون را کنار یکدیگر گردهم آورید و اجازه دهید این افراد با تبادل نظرات، منجر به کسب عایدی بیشتر برای کسب‌وکارتان شوند. بدانید که تبادلات آن‌ها اتفاقات و تغییرات مثبتی به همراه دارد.

۳- برای ایده پردازی و خلاقیت باید بر فرآیند کسب‌وکارتان تمرکز کنید

متن برابر با محتوا است. روی اعتمادبه‌نفس و خلاقیت خود متمرکز شوید. سعی کنید چینش اعضای تیم به‌گونه‌ای باشد که پا فراتر از حیطه‌های مشخص و معین کسب‌وکار بگذارند و به ایده پردازی و بیان ایده‌هایشان بپردازند.

به آن‌ها اجازه دهید احساس راحتی کنند؛ ایده‌هایشان را به‌خوبی گوش دهید و سعی کنید کمتر از کلمه «نه» در برابر ایده‌هایشان استفاده کنید. هر فرد در گروه کسب‌وکار شما دارای یک قوه خلاقانه ایده پردازی به‌علاوه تجربیات شخصی‌اش است که منجر به ارائه ایده‌های متفاوت از افراد دیگر می‌شود. پس سعی کنید از این فرصت کمال استفاده را ببرید.

۴- فرایند ایده پردازی و خلاقیت را شبیه به یک نوآوری بدانید

نوآوری یک تلاش منطقی نیست بلکه نیاز به خلاقیت و ریسک‌پذیری دارد. فراموش نکنید که سفر، لذت‌بخش‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از مقصد است. پس از فرایند سرگرم‌کننده ایده پردازی لذت ببرید.

۵- در راه ایده پردازی و خلاقیت یک قرارداد مخصوص بین خودتان و تیمتان آماده کنید

اعضای تیم را فرابخوانید و با مشارکت آن‌ها یک قرارداد بین خودتان امضا کنید. این کار شما و گروهتان را به هدفتان متعهد می‌کند و به اعضای گروه یادآوری می‌کند که با همفکری یکدیگر چه قراردادی بسته‌اید. این امر منجر به پایبندی و وفاداری بیشتر آن‌ها می‌شود.

۶- برای ایده پردازی و خلاقیت باید از اسباب‌بازی بهره ببرید

وجود اسباب‌بازی در محیط کار منجر به خستگی کمتر و بازدهی بیشتر افراد می‌گردد. برای مدل کسب‌وکارتان می‌توانید از بوم کسب‌وکار کانواس استفاده کنید و باعث شوید این حس خستگی کمتر شود. افراد گروه را ترغیب کنید تا قسمت‌های مختلف بوم مانند شرکای کلیدی، رهبری، استراتژی بازاریابی و … آن را پر کنند و سپس از این بوم‌ها در فرایند کسب‌وکارتان بهره ببرید.

۷- در ایده پردازی و خلاقیت حواستان به موانع اجتماعی باشد

این موانع چه ناشی از جغرافیا، زبان، شبکه‌ها و … باشند، باید آن‌ها را بشناسید تا از مسدود شدن روابط ارزشمندتان جلوگیری کنید. از خودتان بپرسید چه کسی در گروه همکاری نکرده است؟ چه چیزی باعث انسداد ایده پردازی اعضا شده است؟ بیاموزید که چگونه افراد گروه را تشویق به گفت‌وگو با یکدیگر کنید. این کار باعث ایجاد روابط بیشتر و بهتری می‌شود.

وقتی از حالت انجامد خارج شدید و ایده‌های گوناگونی به ذهن شما هجوم آوردند، باید بدانید با این سیل ایده و خلاقیت چه کنید. ایران مدیر قصد دارد در ادامه این مطلب به چند نکته پیرامون دست‌به‌کار شدن و شروع یک استارتاپ خلاقانه اشاره کند.

۱- به‌محض خطور ایده به ذهن، آن را ترسیم کنید


بگذارید درآمد و موفقیتی که از آن ایده نصیبتان می‌شود در جلوی چشمانتان روی کاغذ باشد و حس وسوسه‌انگیز آن به‌عنوان محرک شما عمل کند.

۲- در ایده پردازی و خلاقیت محرکه‌های روبه‌جلو را بشناسید

چه چیزی لازم است تا شما را روبه‌جلو هل دهد؟ از آن‌ها استفاده کنید تا آسان‌تر به حرکت خود ادامه دهید و نقشه‌ای بکشید که مجبور به حرکت شوید.

۳- پس از ایده پردازی و خلاقیت باید مراحل تولید محصول را رسم کنید

با فرایند تولید محصول جدیدتان آشنا شوید؛ آن را ترسیم کنید و یک‌بار از اول تا به آخر این فرایند را بنگرید تا بدانید رقبایتان چه کسانی هستند و از قبل برای رویارویی با آن‌ها آماده‌باشید.

درنهایت بدانید که مدت‌زمان عمر یک ایده در ذهن شما ۴۸ ساعت است. پس‌دست بجنبانید و برای عملی شدن ایده‌تان اقدام کنید. ایده‌های تازه با گام‌های درست و منطقی می‌توانند موفقیت را برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورند.

 

منبع



درباره : کسب و کار اینترنتی , انگیزش , کسب درآمد ,
برچسب ها : کسب و کار اینترنتی , کسب درآمد از اینترنت , درآمد دلاری , درآمد دلاری درخانه , کسب و کار های خانگی , کار درمنزل , کسب درآمد ارزی , کسب درآمد از اینترنت درخانه , مشاغل قدیمی , خاطره بازی , مشاغل منسوخ شده , برترین کسب و کار ها , کسب و کار خانگی , کسب درامد از اینترنت , درآمد اینترنتی , کسب درامد درخانه , مشاغل خانگی , برترین مشاغل دنیا ,
بازدید : 87
[ 1398/04/15 ] [ 1398/04/15 ] [ gilani ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
درباره وبلاگ

مجله ی آموزشی و اخبار کسب و کار

موضوعات
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 32 نفر
بازديدهاي ديروز : 153 نفر
كل بازديدها : 19,581 نفر
بازدید این ماه : 185 نفر
بازدید ماه قبل : 256 نفر
کل نظرات : 0 عدد
كل مطالب : 47 عدد
كل اعضا : 0 عدد
افراد آنلاین : 1 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک